Projekt edukacji czytelniczej dla klasy pierwszej nauczania zintegrowanego
CELE OGÓLNE:
- zapoznanie dzieci z drogą książki od pisarza do księgarni;
- przypomnienie podziału książek na różne gatunki literackie;
- kształcenie umiejętności rozpoznawania tytułu książek na podstawie fragmentu;
- rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem;
- uświadomienie dzieciom, dlaczego książki są potrzebne człowiekowi do życia;
- porównywanie książek i ich filmowych adaptacji;
- rozwijanie umiejętności układania zadań tekstowych na określony temat do reguły matematycznej;
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 30;
- rysowanie obrazków dopasowanych do treści tekstu;
- kształcenie umiejętności rozwiązywania diagramów i krzyżówek;
- doskonalenie umiejętności pracy na komputerze z programem multimedialnym „Brzechwa dzieciom”.
REALIZATOR
Nauczyciel nauczania zintegrowanego.
CZAS REALIZACJI
Dwa dni.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
Program multimedialny „Brzechwa dzieciom”, książki różnych gatunków, krzyżówka, diagram, rozsypanka zdaniowa, fragmenty baśni i bajek dla dzieci.
REALIZOWANE ZAGADNIENIE |
FORMY REALIZACJI |
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA |
1. Przybliżenie dzieciom książek. | – gra w skojarzenia;
– rozmowa ukierunkowana; – pokaz książek różnych gatunków; – rozpoznawanie tytułów książek na podstawie ich fragmentów; – rozsypanka zdaniowa; – słuchanie piosenki; – rozwiązywanie krzyżówki; – praca samodzielna; – rozwiązywanie diagramu; – układanie haseł – zdań; – rozsypanka wyrazowa |
– uczniowie potrafią odgadnąć na podstawie trzech wyrazów tytuł książki dla dzieci;
– wiedzą, jakie gatunki literackie można wyróżnić; – wiedzą, jakie korzyści odnosimy z książek; – potrafią rozpoznać tytuł książki na podstawie fragmentu; – umieją opowiedzieć o tym, jaką drogę przechodzi książka od napisania do kupna; – umieją podać przykład konkretnej sytuacji z książki dla dzieci; – umieją ułożyć hasła dotyczące książek; – czytają ze zrozumieniem; – wiedzą w jaki sposób szanujemy książki.
|
2. Praca matematyczna. | – układanie zadań tekstowych do reguły;
– rozwiązywanie zadań tekstowych, łącznie z zapisaniem działania, grafu, odpowiedzi; – rozwiązywanie piramidek matematycznych, tabelek, łańcuszków. |
– rozwiązują zadania matematyczne;
– zapisują odpowiedź do zadania; – rozwiązują tabelki, piramidki, łańcuszki; – sprawnie dodają i odejmują w 30; – układają słownie zadania tekstowe do reguły matematycznej. |
3. Doskonalenie umiejętności informatycznych. | – praca z programem multimedialnym „Brzechwa dzieciom”. | – samodzielnie włączają, wyłączają komputer;
– sprawnie operują myszką; – uruchamiają program; – sprawnie układają puzzle; – sprawnie wyszukują różnice w parach obrazków; – posługują się oznaczeniami (ikonami) w programie komputerowym. |