zspigp@vp.pl (75) 77-38-223 | (75) 77-38-227
Obóz rowerowy – dzień 2
18 maja 2016
OAuthException: (#10) To use 'Page Public Content Access', your use of this endpoint must be reviewed and approved by Facebook. To submit this 'Page Public Content Access' feature for review please read our documentation on reviewable features: https://developers.facebook.com/docs/apps/review.

Drugi dzień obozu pełnego wrażeń już za nami. Tak uczniowie spędzili środę w czeskim Srbsku.

Pobudka o 8 rano, śniadanie o 8:30, a potem już tylko aktywne spędzanie czasu. O 9:30 cała grupa, czyli Polacy, Czesi oraz Niemcy wybrali się na ośmiokilometrową wędrówkę pieszą. Udaliśmy się na zamek Kost, gdzie mieliśmy okazję poznać jego historię, dzięki zwiedzaniu z przewodnikiem.

Po godzinie 13 wróciliśmy do ośrodka, gdzie czekał już przygotowany obiad. Potem krótki odpoczynek i udaliśmy się na wycieczkę rowerową. Wyjechaliśmy przed godziną 15 i udaliśmy się w kierunku Sobotki. Na miejscu uczniowie mieli czas wolny. Mogli zrobić drobne zakupy albo uraczyć się kawą lub lodem w miejscowej kawiarni. Stamtąd ruszyliśmy w kierunku oddalonego o kilometr zamku Humprecht. Niestety z racji popołudniowej pory mogliśmy obejrzeć go tylko z zewnątrz.

Po przejechaniu 21 kilometrów byliśmy z powrotem w ośrodku. Uczestnicy mieli chwilę czasu na odświeżenie się, a o 19 czekała już kolacja. Po czeskiej „viecerzy”  opiekunowie przygotowali krótką prelekcję o rowerach. Omówili poszczególne typy dwukołowców, opowiedzieli czym należy kierować się przy zakupie oraz pokrótce poinstruowali jak się odżywiać i co pić podczas wypraw na jednośladach.

Wieczór obozowicze spędzili na zabawach sportowych, nawiązywaniu nowych znajomości oraz integracji na świeżym powietrzu. Na wszystkich uczestników czekają jeszcze dwa dni pełne wrażeń.